יום רביעי, 22 באפריל 2009

סיפור נחמד

אנו משפחה דתית, מדי שנה אנו יוצאים לפחות פעמיים לנפוש באתרי צימרים לדתיים.
את מושב נוב הכרנו לפני כעשר שנים שהתארחנו אצל בט האירוח - צימרים לדתיים. מושב נוב מוכר ככפר תיירותי דתי המכיל המרכז סוגים שונים של צימרים לדתיים, אטרקציות ומסעדות כשרות. רמת הגולן בכלל והישובים נוב ואבני איתן מציעים לאוכלוסיה הדתית צימרים לדתיים ופעילויות נופש המותאמות לציבור הדתי.

בפעם האחרונה שיצאנו לצימרים נסענו למירון, מה אני אגיד לכם - כמו שזה נשמע - צימרים לדתיים , המושב עצמו דתי וקטן, אך מושך אליו אלפי מאמינים הבאים להתפלל על קבר הרשב"י - רבי שמעון בר יוחאי. מצד אחד זה לא תמיד נעים לצאת לחופש במקום הומה, אך אנחנו יצאנו ממש צמוד לל"ג בעומר וזו היתה פשוט חוויה. צימרים לדתיים באזור מירון ניתן גם למצוא בבר יוחאי ובאור הגנוז, אך אנחנו העדפנו את מירון. זה חופש בסגנון אחר. אתם מכירים את התחושה של ללכת להתארח ברובע היהודי בירושלים, או לסייר שם - הרגשנו כמעט את אותו דבר. אתה לא מחפש את השקט והשלווה, אתה פשוט נהנה משינוי האווירה. בבוקר יצאנו לנחל עמוד וחזרנו להתפלל וללמוד קצת בקבר. ביום השני עשינו את שביל הפסגה - פשוט מדהים! מאד מומלץ. שביל הפסגה זהו בעצם השביל שסובב את הר מירון, ישנו שביל מסודר, וניתן בדרך לעצור בתצפיות הצופות אל איזור הישובים ספסופה וכדו ואף לראות את לבנון.

בפעם הבאה שנחפש צימרים לדתיים נחפש באיזור הכנרת, שם ישנם צימרים ברמה גבוהה בישוב הדתי שדה אילן, ובאילניה. גם בלבנים ישנם צימרים לדתיים (ישנם דתיים בישוב), ואף מסעדת רוברג - מציעה את שירותיה לאורחי הצימרים הדתיים - אוכל מוכן המוגש היישר מהפלטה.