יום רביעי, 6 במאי 2009

יום העצמאות - מסעדות בצפון או מנגל?

אנחנו הישראלים ידועים כאשפי מנגל ועל האש, או בשפת העם - ברבקיו. מסעדות בצפון ובכל הארץ גם הם מנסות למכור לנו את מסעדתם כמסעדת בשר על האש. ביום העצמאות האחרון עשיתי בדיקה - מה מבוקש יותר - מסעדות בצפון או על האש. כמובן שהתשובה היתה על השולחן - מנגל! אבל כמו כן גיליתי שישנן מסעדות בצפון שמנצלות את יום העצמאות ליום חופש לכל העובדים - כלומר, סגירת המסעדה. בשיחה שיתה לי עם בעל מסעדה, הוא אמר שזהו היום היחיד בו הוא יכל לצאת לחופש בלי צרות על הראש - פשוט לסגור את המסעדה. אמרתי לו שהוא יכל לנצל את ההזדמנות כשהרבה מסעדות בצפון סגורות, הוא יכל לפתוח ולסגור יום לא רע בכלל. הוא סיפק לי תשובה מאד יפה - הוא אמר שעוד כמה אלפים בשביל יום אחד שהוא החופש היחיד שיש בשנה, לא שווים את פתיחת המסעדה והעסקת עובדים. כשהסתובבתי ביום העצמאות ראיתי מסעדות בצפון המנסות להביא סועדים בכל מחיר - פרסום אירועים, מנות מיוחדות, ערבי שירה ועוד.
מסעדות בצפון, כמו מסעדה הממוקמת במושב שלי (ברמת הגולן) מציעות את המסעדה להשכרה לאירוע. במושב שלי הושכרה המסעדה לארוחת החג לאורחים שהתארחו בצימרים במושב שלנו.
הכנרת כמובן היתה מלאה במנגליסטים, הכבישים היו עמוסים ודבר זה חוזר על עצמו כל יום עצמאות. מעניין מי המציא את העניין הזה של על האש. נראה לי שהלולים נכנסים למצב כוננות לפני יום העצמאות.
בכל אופן, בשנה הבאה נשאל את עצמנו את השאלה - מה עדיף? מסעדות בצפון או מנגל?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה