יום שישי, 27 במרץ 2009

צימרים לדתיים

צימרים לדתיים החלו לקום עם התפתחות התיירות הכפרית בגולן. צימרים לדתיים אינם שונים מצימרים אחרים, אך נקראו כך מאחר והם מותאמים יותר. הכוונה היא לצימרים הממוקמים בישובים דתיים הסגורים לתנועת רכבים בשבת. צימרים לדתיים בדרך כלל מאובזרים בפלטה לשבת, מיחם למים חמים ובדרך כלל גם שני כיורים - בשר וחלבי.
ניתן להגדיר כמעט כל צימר כצימר לדתיים, כמעט ואין בעיית כשרות בצימרים, מכיוון ומיקרוגל ניתן להכשיר, ובצימר ניתן להזמין ארוחות כשרות מקייטרינגים.
צימרים לדתיים ניתן למצוא ברמת הגולן בעיקר בישובים נוב ואבני איתן. נופש דתי מאופיין ביכולת לשמור שבת ולשמור על אורח חיים דתי במהלך החופשה. נופש דתי מספק בית כנסת עם 3 תפילות ביום, שיעורים יומיים המועברים בבית הכנסת, ואפשרות לקנות פריטי מזון בכשרויות שונות. ישנם הנוהגים גם ליהנות מאטרציות שומרות שבת, ערך מוסף למי שמחפש נופש דתי.
שלמה בהרב מפעיל בט האירוח שברמת הגולן מסביר כי כשהם פתחו את הצימרים בנוב לפני כ-13 שנה, הם היו יחידים שפתחו צימרים עם ג'קוזי. אז לא יתה מודעות בקרב הציבור הדתי ליציאה לנופש, צימרים לדתיים כלל לא הוגדרו אז. נופש דתי היה ניתן למצוא במלון כינר, ניר עציון , וחפץ חיים. כיום נפוץ מאד הנושא של נופש דתי, בעיקר צימרים לדתיים.
בהרב גם מציין כי הנופש הדתי הינו נופש מסור ונאמן, מכיוון ורוב הנופשים הם משפחות שאינן מחפשות ריגוש מחדש, הם נוהגים לפקוד את אותו אתר אירוח ומרגישים כאילו זהו ביתם השני בגולן. ישנן אף משפחות שמגיעות כל שנה והפכו לחברים של ממש. אנו אף מוזמנים לאירועים המשפחתיים שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה